ایربگ

ایربگ چگونه کار می کند

ایربگ چگونه کار می کند

از هنگامی که ماشین های اولیه موتوری تجهیزات امنیتی مختلفی به وسیله کارخانجات برای آن ها ایجاد شده است و تا به اکنون ادامه دارد مانند کمربند ایمنی و ایربگ با گذشت صدها دهه ساختار کمربند ایمنی تفاوت آنچنانی نکرده اما ایربگ همواره رو به پیشرفت  تر و دقیق تر شدن می باشد .

شرکت بازرگانی سوئیچ شعبه مرکزی لوازم یدکی جک می تواند در رابطه با برق خودرو اطلاعات جامعی در اختیار مشتریان عزیز خود بگذارد و توصیه های لازم را در زمان قطعی برق ارائه دهد . همین طور ممکن است شاید برخی اوقات به دلیل جنس نامرغوب تمامی قسمت های یک خودرو دچار مشکل شود . به همین دلیل توصیه می شود حتما وسایل اورجینال برای خودرو تهیه شود . گروه بازرگانی سوئیچ شعبه مرکزی لوازم خودرویی جک می باشد که تمامی قطعات خودرو را به صورت اصلی روانه بازار می کند . جهت تامین قطعات می توانید شما با شماره های 021-33933420- و 021-33960523 تماس حاصل نمائید .

در مجموع عملکرد ایربگ بسیار ساده می باشد در درون ماشین یک سنسور تشخیص موجود است که هنگامی که خودرو دچار صدمه می شود یا ضربه ای به بخش های حساس وارد می شود متوجه این موضوع می شود که تصادفی رخ داده است و این موضوع را به سیستم ایربگ منتقل می کند . و یک عکس العمل شیمیایی درون ایربگ انجام می شود . در پیرو این عکس العمل زمان بسیار ناچیزی اندازه بسیاری گاز درون کیسه هوا یا همان ایربگ تولید می شود و موجب می شود کیسه باد شود و دور بدن سرنشین ماشین را در بر گیرد . تا از قسمت سر و صورت به جایی برخورد نکند . پس از آن هم به سرعت باد آن را هم خالی می کند . تمام این رویدادها در زمان بسیار کم و با سرعت بالا پیش می رود .

زمان بسیاری از سری نخست ایربگ ها می گذرد . این زمان را صرف مملو کردن کیسه هوا از مخزن هوای فشرده درون ماشین استفاده می کردند . اما هم اکنون تماما به وسیله اتفاقات الکتریکی و شیمیایی انجام می شود.هرچند که هم چنان در ماشین ها مخزن هوای فشرده وجود دارد که برای نوع منحصر به فردی از تصادفات استفاده می شوند .

امروزه بیشتر وسیله های نقلیه دارای کیسه های هوا در جلو و ستون کناری برای سرنشینان خودرو هستند . علاوه بر این انواع دیگری از کیسه هوا در مابقی خودوها وجود دارد که شامل موارد ذیل می شود

ایربگ
ایربگ
  • ایربگ سر
  • ایربگ در کمربند ایمنی
  • ایربگی در مابین صندلی
  • ایربگ برای سرنشین عقب
  • ایربگ برای زانوها و نواحی تناسلی

البته این را هم باید گفت که برای شرکت های دیگری هنوز این کار تمام نشده است . می توان در این باره شرکت ولوو را مثال زد که با ایجاد کیسه هوا در زیر کاپوت تلاش خود را کرده است تا سر عابرین پیاده ای که در حوادث با ماشین هایش تصادف می کنند را از خطر نجات دهد .

 

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *