خودرو جک جی 4

خودرو جک جی 4؛ مشخصات فنی، آپشن‌ و مزایا

خودرو جک جی 4 یکی از خودرو های شرکت جک است که در سال 1397 وارد بازار ایران شد و توانست رضایت مشتریان را تا حدی به خود جلب کند. این خودرو یک سدان نسبتا جمع و جور است که توسط شرکت چینی جک ساخته شده است. شرکت جک یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که شرکت کرمان موتور واردات و مونتاژ محصولات آن در ایران را انجام می‌دهد.

جک جی 4 در ابتدای ورود به بازار ایران توانست بازخورد خوب و رضایتمندی نسبی را ایجاد کند. در حال حاضر تلاش می‌شود این خودرو با امکانات بیشتری همچون ترمز دیسک عقب و سیستم کنترل پایداری روانه بازار شود. با ما همراه باشید تا درباره مشخصات خودرو جک جی 4، طراحی ظاهری و داخلی آن صحبت کنیم.

بررسی اجمالی خودرو جک جی 4

وقتی صحبت از راحتی داخل کابین به میان می‌آید، خودرو جک جی 4 از نظر لوکس بودن همتا ندارد. طراحی داخلی همچنین با طراحی مینیمالیستی با پنجره جلو باریک و چراغ‌های عقب مثلثی خودرو سازگار است. JAC J4 در دو نوع در بازار فیلیپین ارائه می شود، نوع پایه 1.5VVT 5MT با PHP670000 و نسخه با مشخصات بالا و 1.5VVT CVT با PHP 720000 عرضه. نیروبخش این خودرو یک موتور 1499 سی سی است که 111 اسب بخار قدرت تولید می کند.

خودرو جک جی 4 یک ماشین کامپکت سطح پایه عالی با تمام ویژگی های پایه است. J4 مدل کامپکت پرچمدار JAC در بازار است. طراحی این مدل از استایل کلاسیک خودروهای اروپایی الهام گرفته شده و در عین حال خطوط قوی‌تری را در خود جای داده است که ظاهری سخت‌تر به آن می‌دهد. این خودرو برای اولین بار در سال 2012 عرضه شد، بنابراین سبک آن ممکن است دیگر به سلیقه همه نباشد.

بعلاوه، JAC در دو نسخه گذشته هیچ تصمیمی برای طراحی مجدد نگرفته است. با این حال، به‌طور شگفت‌انگیزی، از کیفیتی بی‌انتها و ممتاز برخوردار می‌باشد که همچنان آن را به یک خودروی اقتصادی جذاب تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: زمان تعویض تسمه تایم

مشخصات فنی جک جی ۴

خودرو جک جی 4 دارای عملکرد خوب و سیستم ایمنی پیشرفته است که به دلیل ویژگی‌های ظاهری و فنی خود مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی مشخصات  فنی خودرو جک جی 4 می‌پردازیم.

طراحی ظاهری خودرو جک جی ۴

جک جی 4 طراحی ساده ای دارد و نسبت به سایر خودرو های چینی، از لحاظ ظاهری معمولی تر است. در جلوی ماشین چراغ های اشکی شکل این خودرو با ظاهری ساده تعبیه شده اند و خطوط حجم دهنده نمای جلو، ظاهر خودرو را مدرن تر و جدی تر کرده است.

در نمای پشت ماشین نیز چراغ هایی ساده و تقریبا غیر اسپرت تعبیه شده. بطور کل نمای جانبی، جلویی و عقبی جک جی 4 بطور ساده ای طراحی شده و ظاهری معمولی دارد.

طراحی خودرو جک جی 4

طراحی داخلی خودرو جک جی ۴

محیط داخل کابین جک جی 4 نسبتا مناسب و قابل قبول است. ظاهر مدرن و فضای مناسب کابین این خودرو، فضایی جذاب را ایجاد کرده است. برخلاف اکثر خودرو های چینی، در طراحی داخلی جک جی 4 صفحه نمایشگر لمسی دیده نمیشود.

متریال استفاده شده در ساخت کابین داخلی، مانند سایر خودرو های چینی، درجه یک نیست و کیفیتی معمولی دارد؛ اما نسبت به قیمت عرضه خودرو نسبتا متناسب است. قسمت صندلی جلوی کابین، فضایی باز و آزاد دارد؛ اما فضای صندلی های پشتی ممکن است برای افرا قد بلند کمی ناراحت باشد. صندوق عقب این خودرو نیز با 550 لیتر گنجایش، فضای مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی دسته موتور

اجزای داخلی خودرو جک جی 4

قابل توجه ترین قسمت خودرو J4 کابین آن است که با ویژگی های مختلف تزئین شده است. داخل J4 دارای داشبوردی از نوع T است که با مجموعه ای دو رنگ طراحی شده است و در اطراف کل کابین نیز دیده می شود. با این حال، JAC برای کسانی که این نوع محیط و سبک را ترجیح می دهند، طرح رنگ تیره تری نیز ارائه می دهد. صندلی ها و ترمز دستی با چرم پوشیده شده اند.

سایر ویژگی ها عبارتند از: شیشه برقی، کلید کنترل از راه دور، آینه عقب دستی و ضد تابش نور، تهویه مطبوع دستی و سیستم رادیویی/USB استاندارد. روی داشبورد نیز یک چراغ جلو سه بعدی قرار دارد. به طور کلی، J4 به لطف فضای داخلی و ارتفاع وسیع خود توانسته فضای کافی و فضای پا را ارائه دهد. ناگفته نماند، یک صندوق عقب بزرگ که می تواند بارهای زیادی را جا به جا کند.

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی جک جی 4

اجزای خارجی جک J4

این خودرو دارای چهار در محکم با انحناهای صاف و گلگیرهای جلویی است. در قسمت عقب، صندوق عقب به گونه ای طراحی شده است که با خط سقف مطابقت داشته باشد و باعث می‌شود خودرو محکم تر به نظر برسد. J4 در رنگ های نقره ای، خاکستری، قرمز، سفید و مشکی موجود است.

حداکثر سرعت این ماشین 180 کیلومتر در ساعت است در حالی که میانگین مصرف سوخت آن 5.9 لیتر برای هر 100 کیلومتر است. از سوی دیگر، نوع CVT مصرف سوخت کمی بالاتر در حدود 6.2 لیتر برای هر 100 کیلومتر دارد. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق جلوی جدید مک فرسون مجهز شده است که شامل فرمان برقی (EPS) است. این فرمان برقی هوشمند قادر است J4 را حتی در سرعت های مختلف ثابت نگه دارد.

ابعاد خودرو جک جی 4

خورو جک جی 4 اپبه عنوان یک خودرو کوچک تا متوسط و با طراحی مدرن در بازار حال حاضر موجود است. ابعاد کامل این خودرو در زیر آورده شده است.

مشخصات جک جی 4

آپشن های جک جی 4

مزایا و آپشن‌های خودرو جک جی 4 بسیار متعدد است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • سیستم کنترل پایداری
  • سنسور عقب
  • ترمز ضد قفل سنسور ABS
  • کروز کنترل
  • دو کیسه هوا راننده و سرنشین جلو
  • ریموت کنترل از راه دور
  • قفل مرکزی و دزدگیر
  • مه شکن جلو و عقب
  • تنظیم دستی اتاق فرمان
  • CD – AUX – USB
  • اتولایت
  • چراغ روز
  • دکمه های کنترل فرمان
  • آینه بغل برقی
  • گرم کن آینه بغل

آپشن های خودرو جک جی 4

 

ایمنی جک جی 4

جک جی 4 موفق شد تا در موسسه سی انکپ چین، 5 ستاره امنیت را از آن خود کند؛ بنابراین امنیت این خودر بالا است و خریداران آن میتوانند با ایمنی مناسب در جاده های ایران رانندگی کنند. با افزودن برخی امکانات توسط کرمان موتور به این خودرو، امنیت آن بیشتر نیز خواهد شد.

معایب جک جی 4

در کنار مزایای ذکر شده، این خودرو معایبی نیز دارد. از جمله معایب جک جی 4 میتوان به کمیاب بودن لوازم و قطعات در بازار و عرضه آن با قیمت غیر منطقی اشاره کرد. این خودرو معمولا با رقبای داخلی هم قیمت خود مقایسه میشود و بسیاری از خریداران ترجیح میدهند این هزینه را برای خرید نمونه های مشابه داخلی آن صرف کنند.

خدمات پس از فروش نه چندان قوی و کیفیت رنگ پایین از دیگر معایب این خودرو است.

بازار خرید و فروش جک جی 4

جک جی 4 توانست بازار نسبت خوبی را در ایران ایجاد کند؛ اما اگر با قیمتی منطقی تر عرضه می شد، قطعا بیشتر مورد استقبال قرار می گرفت و می توانست از خودروهای پرفروش باشد. با وجود برخی معایب در بازار خرید و فروش، این خودرو باز هم خریداران خود را داشته و در حال خرید و فروش است.

نتیجه‌گیری

خودرو جک J4 از سال 2017 توسط کرمان موتور تولید شد و در حالی که تولید آن در سال 2019 در چین متوقف شده است، ایرانی ها همچنان می توانند این خودرو را خریداری کنند. طراحی کلی سدان کامپکت رضایت بخش است. با این حال، نسخه های قبلی جک J4 دارای ویژگی های محدودی در مقایسه با رقبای جدیدتر مانند تارا و شاهین بودند. با این وجود، جک G4 اشامل تجهیزات اضافی مانند صفحه نمایش لمسی، ترمز دیسکی، کنترل پایداری، نور روز و نشانگر تعویض دنده است. این امر قدرت رقابت آن را در برابر رقبای ایرانی و چینی افزایش داده است.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *