پیستون جک
پیستون در واقع قطعه ای به شکل استوانه می باشد که داخل سیلندر قرار گرفته و حرکت رفت و برگشتی دارد. این حرکت در واقع باعث چهار عمل اصلی در موتور می شود . پیستون از چهار بخش تاج، دامنه، شیار رینگ ها و سوراخ گژنپین تشکیل شده است.
جنس پیستون
جنس پیستون عمدتا از چدن یا آلومینیوم می باشد که نوع چدنی آن معمولا بزرگتر و سنگین تر است. از پیستون های آلومینیومی معمولا در خودروهای سواری به دلیل سبکی آن استفاده می شود.
مزایای پیستون آلومینیومی
- وزن سبک
- انتقال حرارت بالا
- قابلیت شکل پذیری بالا
نمایندگی جک واقع در تهران شعبه مرکزی این کمپانی می باشد . جهت مراجعه حضوری و یا برای مشاورات لازم از طریق تلفن می توانید به قسمت تماس با ما داخل سایت مراجعه فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام این نمایندگی مراجعه کنید.
معایب پیستون آلومینیومی
- قیمت گرانتر
- قابلیت انبساط بالا در مقابل حرارت
مزایای پیستون چدنی
- مقاومت بالا در مقابل حرارت و فشار
- انبساط پایین
- مقاومت زیاد در مقابل ساییدگی
- قیمت ارزان تر
معایب پیستون چدنی
- انتقال پایین حرارت
- قابلیت شکنندگی
اشکال مختلف سطح بالای پیستون
از بخش های مهم پیستون جک شکل بالای آن می باشد که می تواند بر شیوه احتراق تاثیر بگذارد و در صورتی که سطح بالای آن به خوبی طراحی شود می تواند سبب شود تا اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و به طبع آن قدرت نیز بهینه گردد. عموما سطح بالای پیستون به سه شکل زیر می باشند:
- سطح صاف و مسطح
- سطح گنبدی شکل
- سطح مقعر مانند
انواع پیستون خودروهای سواری
- پیستون ریخته گری شده: این مدل دارای استحکام بالا و قیمت مناسب می باشد. در این نوع تاج، رینگ ها و دامن پیستون در یک جا قرار گرفته اند.
- پیستون ماشین کاری شده: این نوع دارای استحکام بالاتر می باشد و عمدتا در موتورهای مسابقه ای به کار می رود.
- پیستون اتوترمیک: این نوع پیستون دارای نوار فولادی ریخته گری شده می باشد و همچنین حرکت آن داخل سیلندر بسیار نرم است.
همچنین شما عزیزان برای تهیه پیستون جک می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.