پیستون

پیستون جک

پیستون جک

پیستون در واقع قطعه ای به شکل استوانه می باشد که داخل سیلندر قرار گرفته و حرکت رفت و برگشتی دارد. این حرکت در واقع باعث چهار عمل اصلی در موتور می شود . پیستون از چهار بخش تاج، دامنه، شیار رینگ ها و سوراخ گژنپین تشکیل شده است.

جنس پیستون

جنس پیستون عمدتا از چدن یا آلومینیوم می باشد که نوع چدنی آن معمولا بزرگتر و سنگین تر است. از پیستون های آلومینیومی معمولا در خودروهای سواری به دلیل سبکی آن استفاده می شود.

پیستون
پیستون

مزایای پیستون آلومینیومی

  • وزن سبک
  • انتقال حرارت بالا
  • قابلیت شکل پذیری بالا

نمایندگی جک واقع در تهران شعبه مرکزی این کمپانی می باشد . جهت مراجعه حضوری و یا برای مشاورات لازم از طریق تلفن می توانید به قسمت تماس با ما داخل سایت مراجعه فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام این نمایندگی مراجعه کنید.

معایب پیستون آلومینیومی

  • قیمت گرانتر
  • قابلیت انبساط بالا در مقابل حرارت

مزایای پیستون چدنی

  • مقاومت بالا در مقابل حرارت و فشار
  • انبساط پایین
  • مقاومت زیاد در مقابل ساییدگی
  • قیمت ارزان تر

معایب پیستون چدنی

  • انتقال پایین حرارت
  • قابلیت شکنندگی

اشکال مختلف سطح بالای پیستون

از بخش های مهم پیستون جک شکل بالای آن می باشد که می تواند بر شیوه احتراق تاثیر بگذارد و در صورتی که سطح بالای آن به خوبی طراحی شود می تواند سبب شود تا اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و به طبع آن قدرت نیز بهینه گردد. عموما سطح بالای پیستون به سه شکل زیر می باشند:

  • سطح صاف و مسطح
  • سطح گنبدی شکل
  • سطح مقعر مانند

انواع پیستون خودروهای سواری

  • پیستون ریخته گری شده: این مدل دارای استحکام بالا و قیمت مناسب می باشد. در این نوع تاج، رینگ ها و دامن پیستون در یک جا قرار گرفته اند.
  • پیستون ماشین کاری شده: این نوع دارای استحکام بالاتر می باشد و عمدتا در موتورهای مسابقه ای به کار می رود.
  • پیستون اتوترمیک: این نوع پیستون دارای نوار فولادی ریخته گری شده می باشد و همچنین حرکت آن داخل سیلندر بسیار نرم است.

همچنین شما عزیزان برای تهیه پیستون جک می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *