خودرو جک ریفاین 8

خودرو جک ریفاین 8 یا RF8، مینی ون جدید جک

خودرو جک ریفاین 8 یکی از مدل‌های خودروی مینی ون تولید شده توسط شرکت جک موتورز است. این خودرو در بازار با نام RF8 شناخته می‌شود و به عنوان یک رقیب برای خودروهایی مانند بیوک GL8، گک ترامپچی M8، هوندا اودیسه و دیگر مدل‌های مشابه در بازار چین عرضه شده است.

جک ریفاین RF8 دارای ابعادی به ترتیب در طول 5.2 متر، عرض 1.98 متر، ارتفاع 1.83 متر و فاصله بین محورها 3.1 متر است. این خودرو بر روی رینگ‌های 18 اینچی قرار دارد و در نمایشگاه‌ها و رویدادهای خودروسازی معرفی شده است.

طراحی ظاهری خودرو جک ریفاین 8

بیشتر بخوانید : خودرو کانسپت جک دیفاین

طراحی ظاهری خودرو جک ریفاین 8

خودرو جک ریفاین در بخش طراحی ظاهری، قصد داشته است خود را به عنوان یک مینی ون جذاب نمایان کند، اما همچنان طراحی خاص و عجیبی دارد. در نمای جلوی این خودرو، جلو پنجره با ابعاد بسیار بزرگی طراحی شده است که تا انتهای سپر هم کشیده شده و چراغ‌های اصلی به صورت چند وجهی و چسبیده به جلو پنجره قرار دارند. که این ترکیب سبب شده تا چهره‌ای جسورانه و جدی به این مینی ون بخشیده شود.

از نمای کناری، دستگیره‌های درهای عقب به صورت ریلی باز می‌شوند، که این ویژگی نیز مشابه دیگر ون‌ها و مینی‌ون‌ها است. در نمای عقب نیز، از ترند روز استفاده شده و چراغ‌های اصلی به هم متصل شده‌اند و گرافیک داخلی زیبایی دارد. سایر بخش‌ها از جمله بدنه خودرو در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده‌اند تا به ماندگاری و کارایی بیشتر خودرو کمک کنند.

بیشتر خوانید: خودرو KMC A5

کابین خودرو جک ریفاین 8

با ورود به کابین جک RF8، لوکس بودن این خودرو بیشتر به چشم می‌آید و مشاهده می‌شود که دارای یک داشبورد مدرن و به‌روز است. مشابه خودروهای مدرن امروزی، داشبورد میانی این خودرو با یک صفحه نمایش عریض مجهز شده است که اطلاعات جامعی از انواع بخش‌های مختلف را به راننده ارائه می‌دهد. مقابل راننده نیز یک کلاستر مستطیلی شکل کوچک و نقلی طراحی شده است و فرمان نیز به سبک دیگر محصولات جک طراحی شده است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، با یک خودروی در کلاس مینی ون‌ها روبه‌رو هستیم، بنابراین چینش صندلی‌های آن به صورت ۲+۲+۳ است که ردیف وسط دارای امکانات ویژه‌ای می‌باشد. متریالی که در جاهای مختلف داشبورد به‌کار رفته، کیفیت بالایی دارد و نشان می‌دهد که RF8 یک مینی ون لوکس شهری است. نمونه‌ای که در نمایشگاه پکن عرضه شد، دارای تریم رنگی سفید-آبی بود، اما باید دید با چه تریمی وارد بازار ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خودرو جک جی 5 

مشخصات فنی جک ریفاین 8

جک RF8 در بخش فنی نیز مانند طراحی‌اش، خودرویی جسورانه و پرتکمیل است. این خودرو جدید یک محصول پلاگین هیبرید است که به‌طور نسبی می‌توان آن را به عنوان یک محصول پاک در نظر گرفت. زیر کاپوت این محصول جدید جک، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ توربو شارژ به همراه سیستم پاشش سوخت مستقیم وجود دارد، به علاوه یک موتور الکتریکی نیز کنار موتور بنزینی فعالیت می‌کند. این دو موتور با هم قدرتی به میزان ۴۱۵ اسب بخار و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و از طریق یک گیربکس DHT سه سرعته نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

به گفته شرکت سازنده، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای جک RF8 حدود ۷.۳ ثانیه است. این خودرو با دو مدل باتری به بازار عرضه خواهد شد، که یکی دارای ظرفیت ۲۷.۶ کیلووات‌ساعت و دیگری که نسخه گران‌تری است. ظرفیت باتری ۴۴.۵ کیلووات‌ساعت را دارد. جک اعلام کرده است که RF8 در حالت تمام برقی و شرایط ایده‌آل حدود ۲۰۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند. مصرف سوخت ترکیبی جک RF8 نیز حدود ۵.۴ لیتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی جک ریفاین

جک RF8 به عنوان یک مینی ون فول امکانات و لوکس، از امکانات بی‌نظیری برخوردار است که شامل رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، اتوهلد، ترمز پارک برقی، فناوری حفظ خودرو بین خطوط، سنسور نور و باران، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، و تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول و دوم که شامل همه این امکانات مدرن می‌شود. کروز کنترل تطبیقی با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، تهویه اتوماتیک با تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، فیلتر پاکسازی هوا، و سیستم هشدار برخورد از جلو و کنترل خودکار نور بالا، ترمزهای ABS مجهز به توزیع هوشمند نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS می‌باشد. این خودرو با این امکانات و ویژگی‌های فنی، نشان دهنده تعهد جک به ارائه یک تجربه رانندگی ایمن، راحت و لوکس برای مسافران خود است.

امکانات رفاهی و ایمنی جک ریفاین

نتیجه گیری

جک RF8 یک خودروی مینی ون فول امکانات و لوکس است که با طراحی جسورانه و امکانات فنی پیشرفته‌اش، توانسته است نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند. این خودرو با داشتن ویژگی‌هایی مانند رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم‌های پیشرانه هیبریدی، تنظیمات پیشرفته صندلی‌ها، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و تجهیزات راحتی مدرن، به عنوان یک انتخاب مناسب برای کسانی که به دنبال خودروی خانوادگی و شهری لوکس هستند، مطرح شده است. باید بدانید که هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *