خودرو کی ام سی js6

خودرو کی ام سی js6

خودرو کی ام سی js6 یک کراس اوور از کرمان موتور است که مدل بنزینی آن و همچنین پلاگین هیبرید این خودرو هر دو وارد بازار ایران شده است. این خودرو جایگزین خودرو k7 می‌شود. این مقاله در مورد خودرو کی ام سی js6 توضیح داده است.

در مورد خودرو کی ام سی js6 بیشتر بدانید

بیشتر بخوانید: خودرو جک ریفاین 8

در مورد خودرو کی ام سی js6 بیشتر بدانید

در دومین دور نمایشگاه‌های صنعت خودرو شرکت‌های مختلف خودروهای متنوعی را به نمایش گذاشتند. کرمان موتور نیز با خودروهای متفاوت خود در این نمایشگاه حضور داشت. علاوه بر نمایش خودروهای قبلی محصول جدید شرکت به نام خودرو کی ام سی js6 را نیز رونمایی کرد. کی ام سی js6 جدید‌ترین خودرو کرمان موتور در سال جاری است و به عنوان یک کراس اوور لوکس در این شرکت خودنمایی می‌کند.

نام اصلی این خودرو سهول QX است و که طراحی این خودرو در کشور ایتالیا و در شهر تورین انجام شده است. در سال 2021 دو نسخه بنزینی و هیبریدی خودرو کی ام سی js6 وارد بازرهای جهانی شد. بهتر است بدانید که نسخه هیبریدی این خودرو از همکاری دو شرکت JAC  و BYD ساخته شده است و مطمئنا یک خودرو با سیستم بهینه و عالی را به مردم ارائه داده است. مونتاژ این خودرو در گروه کرمان موتور انجام می‌شود و وارد بازار ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: جک x8 پلاس

طراحی بدنه کی ام سی js6

خودرو کی ام سی js6 از نظر ظاهری و طراحی بدنه، طراحی منحصر به فرد خود را دارد و با دیگر محصولات کرمان موتور متفاوت است. کی ام سی js6 سبک طراحی به روزتری نسبت به خودروهای دیگر این شرکت دارد. چراغ‌هایی که مربوط به روشنایی در روز هستند در بالای چراغ‌های اصلی این خودرو قرار دارند و با یک نوار مشکی به یکدیگر متصل هستند. این خودرو بر خلاف خودروهای دیگرشرکت کرمان موتور جلو پنجره آن بزرگ نیست و این باعث شده است نمای ظاهری این خودرو متفاوت به نظر برسد. طراحی خودرو کی ام سی js6 نسبت به خودروهای دیگر ساده‌تر است و ازفلاپ‌های مشکی در حاشیه شیشه‌ها و پایین درب‌ها استفاده شده است. این طراحی حالت ساده‌ای به این خودرو داده است و از المان‌های خاص دیگری در این خودرو استفاده نشده است.

برای جلوه دهی بیشتر به این خودرو رینگ‌های آلومینیومی در آن طراحی شده است. در طراحی قسمت عقب خودرو کی ام سی js6 هماهنگی خاصی با قسمت جلو دارد و با مشاهده سپر‌های جلو و عقب این خودرو این هماهنگی را می‌توان درک کرد. چراغ‌های عقب به هم پیوسته هستند  و این خودرو دو خروجی اگزوز دارد که تاثیر زیادی در طراحی این خودرو اسپرت دارد.

بیشتر بخوانید: خودرو کانسپت جک دیفاین

مشخصات فنی این خودرو

از مشخصات فنی خودرو کی ام سی js6 می‌توان به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ اشاره کرد که مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه 184 اسب بخارقدرت دارد و 280 نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند و با یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاجه آن‌ها را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. از مشخصات دیگر این پیشرانه مجهز بودن آن به سیستم خنک کننده هوا به آب است. این خودرو در محور جلویی سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق مولتی لینک را دارد. مصرف سوخت کی ام سی js6 بهینه بوده و به ازای هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر است. کی ام سی js6 یک خودرو 4 سیلندر با حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی داخلی و رفاهی خودرو کی ام سی js6

در طراحی داخلی این خودرو در بخش رودری‌ها از متریال پلاستیکی استفاده شده است اما این طراحی گرافیکی حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. بخش بالایی داشبورد از متریال نرم استفاده شده است و قسمت میانی خودرو با روکش چرم مصنوعی و دوخت‌های رنگی درست شده است که نشان از کیفیت خوب و لوکس بودن این خودرو است. قسمت داشبورد خودرو کی ام سی js6 نیز طراحی خاص و نحوه قرار گیری دریچه‌های سیستم تهویه را می‌توان مشاهده کرد. که برخلاف خودرو‌های دیگر به صورت سرتاسری نیست و مجزا از سمت شاگرد طراحی شده است.

نمایشگر این خودرو لمسی سیستم مالتی مدیا است که به حالت یکپارچه با جلو آمپر دیجیتال است و زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده است. غربیلک فرمان از نوع دی کات است که کلیدهای بخش‌های مختلف روی آن تعبیه شده است. دسته دنده این خودرو از نوع اهرم چرخان است که در کمتر خودرویی چنین دسته‌هایی طراحی شده‌اند. صندلی‌های خودرو حالت اسپرت دارند که از روکش چرم مصنوعی تشکیل شده‌اند و صندلی‌های قسمت جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند. امکانات جانبی دیگر نیز در قسمت عقب این خودرو مانند جالیوانی، زیر لیوانی، دریچه سیستم تهویه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: خودرو KMC A5

مزایای کی ام سی js6

از مزایای خودرو کی ام سی js6 می‌توان به خدمات پس از فروش گسترده، امکانات رفاهی عالی، کابین جادار و متریال استفاده شده قابل قبول در کابین اشاره کرد. اما این خودرو معایب خود را نیز دارد. یکی از معایب این خودرو نبود برخی امکانات جدید مانند کروز کنترل تطبیقی و رادارخوان است. اما مزایای کی ام سی js6 نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و این خودرو را به یک خودرو زیبا و جذاب برای علاقه مندان خود به وجود آورده است.

طراحی داخلی و رفاهی خودرو کی ام سی js6

نتیجه گیری

خودرو کی ام سی js6 یک خودرو کراس اوور است که گروه کرمان موتور در سال 1403 روانه بازار کرده است و با طراحی خاص و منحصر به فرد خود باعث شده است تا گزینه مناسبی برای علاقه مندان به خودروهای کراس باشد. این خودرو تقریبا یک خودری به روز با طراحی ساده و شیک است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *